ul. Kościelna 1, 05-240 Tłuszcz, tel. 297573002, e-mail: sp_tl_1@op.pl, Sekretariat: Pn-Pt 7:30-16:00
Home

PIĄTOKLASIŚCI W KAZIMIERZU DOLNYM

Kazimierz Dolny to jedno z najcenniejszych i najbardziej urokliwych miejsc w Polsce. Malowniczo położone nad Wisłą miasteczko od ponad stu lat ma charakter letniskowy i jest bardzo lubiane przez artystów, szczególnie malarzy. 25 maja, przy sprzyjającej słonecznej pogodzie, uroki tego miejsca poznawały klasy piąte.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Rynku, gdzie zachwyciły nas renesansowe kamieniczki. Skierowaliśmy się w stronę Góry Trzech Krzyży, mijając po drodze pomnik kundelka. Góra Trzech Krzyży, zwana także Krzyżową Górą, to wzniesienie u stóp którego leży Kazimierz Dolny. Na jej szczycie ustawiono trzy krzyże, które symbolizują ofiary zarazy morowej, która miała miejsce na terenach miasteczka. Z góry obserwowaliśmy krajobraz Kazimierza i doliny Wisły. Następnie udaliśmy się do kościoła farnego, w którym znajdują się najstarsze w Polsce drewniane organy. Kościół został ufundowany przez samego króla Kazimierza Wielkiego. Potem była chwila oddechu – rejs po Wiśle pirackim statkiem. Oprócz pięknych widoków główną atrakcją było karmienie rybitw, które licznie krążyły nam nad głowami. Po rejsie zwiedziliśmy ruiny średniowiecznego zamku i weszliśmy na basztę, z której również podziwialiśmy piękne widoki. Ostatnią atrakcją była przejażdżka meleksami do spichlerzy i do wąwozu lessowego o nazwie Korzeniowy Dół. Wchodząc do niego ma się wrażenie, że wchodzi się do świata baśni. Swoisty mikroklimat tworzą drzewa o wystających, poskręcanych korzeniach i niesamowita cisza. Niespodzianką było spotkanie z beznogą jaszczurką – padalcem.

Potem była chwila na zakup pamiątek i, obowiązkowo, kazimierskiego koguta. Oto krótka fotorelacja:

Fot.1. Na Górze Trzech Krzyży. Słuchamy opowiadania pani przewodnik.

Fot. 2. Opowieści ciąg dalszy…

Fot. 3. Pamiątkowe zdjęcie na Górze Trzech Krzyży.

Fot. 4. Przed statkiem „Pirat”.

Fot. 5. Rejs po Wiśle. Karmimy rybitwy.

Fot. 6. Uczniowie klasy Va na dziedzińcu zamkowym.

Fot. 7. Krzyś Krassowski podziwia krajobraz Kazimierza.

Fot. 8. Wąwóz Korzeniowy Dół.

Fot. 9. Podziwiamy krajobraz wąwozu.

Fot. 10. Wąwóz dostarczył każdemu niesamowitych wrażeń.

Fot. 11. Na dziedzińcu zamkowym.

Fot. 12. Zdjęcie przy najbardziej znanej studni w Polsce.

Fot. 13. Słynny kogut kazimierski (bardzo smaczny)