Regulamin nauczania zdalnego
Regulamin nauczania zdalnego w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Tłuszczu
- Zajęcia na platformie odbywają się zgodnie z planem lekcji.
- Uczeń powinien mieć przygotowane stanowisko do nauki zdalnej (biurko/stolik z komputerem, tabletem lub telefonem oraz miejscem do pisania, położenia książek, zeszytów i przyborów szkolnych).
- Na stanowisku należy zachować ład i porządek. Nie jemy i nie pijemy przy komputerze.
- Czas, który uczeń spędza przy komputerze w ciągu jednego dnia nie może przekroczyć łącznie:
dla uczniów oddziałów przedszkolnych – 30 minut
dla uczniów klas I –III – 40 minut
dla uczniów klas IV – VI – 60 minut
dla uczniów klas VII-VIII – 90 minut
Nauczyciele uwzględniają ten czas planując lekcje zdalne, rodzice odpowiednio organizując czas wolny dziecka. - Lekcje odbywają się z wykorzystaniem czatu, rozmowy lub wideokonferencji.
- Zadania wykonywane na zajęciach są zapisywane również w dzienniku elektronicznym w zakładce Zadania. W sytuacjach, kiedy nauczyciel nie ma możliwości zdalnej komunikacji z uczniami, uczniowie wykonują zadania tam zapisane.
- Potwierdzeniem aktywności ucznia na lekcji jest przywitanie się pisemne na czacie lub słowne po dołączeniu do rozmowy lub wideokonferencji.
- Jeśli uczeń nie ma możliwości zdalnego połączenia się potwierdzeniem jego obecności jest wykonanie zadanej pracy i przesłanie jej do sprawdzenia w terminie ustalonym przez nauczyciela.
- Wideokonferencję i rozmowę zawsze pierwszy rozpoczyna nauczyciel. Uczeń po przywitaniu się wyłącza mikrofon. Spotkanie i rozmowę jako ostatni opuszcza nauczyciel.
- Uczniom nie wolno prowadzić czatu, rozmowy lub wideokonferencji pomiędzy sobą w czasie trwania lekcji.
- Uczniom nie wolno wyłączać mikrofonów innym uczestnikom rozmowy lub wideokonferencji.
- Nagrywanie lekcji przez ucznia jest zabronione. Lekcje może nagrać i udostępnić jedynie nauczyciel.
- Podczas posługiwania się czatem uczniowie dbają o kulturę języka oraz stosują się do zasad dobrego wychowania. Używają emotikonów, gifów, naklejek i memów jedynie za zgodą nauczyciela.
- Na platformie uczniowie przechowują, udostępniają i tworzą jedynie pliki potrzebne na lekcji, podczas zajęć uruchamiają tylko pliki, programy i strony internetowe polecone przez nauczyciela.
- Zdjęcia profilowe uczniów nie mogą naruszać zasad ustawy o prawach autorskich oraz przepisów o ochronie wizerunku. Nie mogą nikogo obrażać, ośmieszać, wzbudzać niepokoju i innych negatywnych uczuć.
- Login i hasło do logowania się na platformie uczeń przechowuje w bezpiecznym miejscu i nie udostępnia tych danych innym.
- Łamanie regulaminu będzie skutkowało obniżeniem oceny z zachowania.