PLATFORMA EDUSCIENCE DLA WSZYSTKICH!
W czerwcu 2014 r. zakończył się etap testowania platformy e-learningowej EDUSCIENCE, także w obecnej klasie VIa naszej szkoły. Teraz zasoby platformy (www.platformaeduscience.pl) i portalu EDUSCIENCE (www.eduscience.pl) są już dostępne dla wszystkich uczniów i nauczycieli, po uprzednim zalogowaniu się.Obecnie platforma zawiera ok. 15 tysięcy zasobów dydaktycznych, materiały interaktywne oraz gry, w tym nowość: ?Podróż przez Polskę?. Jest to gra dla wszystkich etapów edukacyjnych, dla maksymalnie 4 uczniów lub 4 grup uczniów. Tematyka związana jest ze środowiskiem i krajobrazami Polski. Gra dostępna jest w zakładce ?Zasoby? (podzakładka Gra Mapa Polski). Na platformie udostępniane są również transmisje lekcji on-line prowadzonych przez naukowców w kilku ośrodkach naukowych PAN w Polsce i w Stacji Polarnej na Spitsbergenie.
Na platformie dostępne są e-poradniki metodyczne, pozwalające na diagnozę potencjału każdego ucznia oraz na dobranie najbardziej skutecznych metod uczenia się w zależności od potencjału. E-poradniki oparte są przede wszystkim na diagnozowaniu portretu młodego człowieka, uświadamianiu sobie własnego potencjału, mocnych stron oraz dobraniu metod uczenia się ułatwiających zapamiętywanie nowego materiału. Testy dostosowane są do wieku uczniów (w przypadku najmłodszych uczniów poradniki skierowane są do ich rodziców). Dla każdego etapu zaplanowano po trzy testy diagnozy możliwości ucznia: test na portret dominacji (dominacja półkuli mózgowej oraz lateralizacja), style uczenia się i inteligencje wielorakie.W zależności od wyniku testu, po jego zakończeniu pojawiają się opisy potencjału ucznia. Kolejnym etapem diagnozy jest dobór metod uczenia się, jak również zasobów z platformy EDUSCIENCE korzystnych dla ucznia o określonym potencjale i stylu uczenia się. Dodatkowo każdy czytelnik e-poradników może rozszerzyć zakres swojej wiedzy o opisy innych stylów uczenia się wynikających z określonego potencjału człowieka.
Uczniowie naszej szkoły mogą wziąć udział w bezpłatnych warsztatach przeprowadzonych z wykorzystaniem zaplecza naukowego instytucji biorących udział w Projekcie. Są to (najbliżej Tłuszcza):
1. Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie (IGF PAN);
2. Centralne Obserwatorium Geofizyczne IGF PAN w Belsku;
3. Obserwatorium Geofizyczne IGF PAN w Świdrze.
Szczegółowe informacje o wycieczkach organizowanych w ramach projektu EDUSCIENCE znajdują się na stronie www.eduscience.plw zakładkach na pasku bocznym.
Dla nauczycieli, oprócz bogatej bazy zasobów, przygotowano narzędzie do tworzenia własnych programów nauczania, poradniki metodyczne oraz dyżury metodyków, którzy bardzo chętnie wyjaśniają wszelkie wątpliwości.
Podsumowując: gorąco zachęcam do korzystania z platformy i portalu EDUSCIENCE.
Anna Czajkowska
Szkolny administrator Projektu