Zabawy badawcze w „0” d
Dzieci z grupy „0” D przez kilka dni zamieniały się w naukowców i odkrywały tajemnice wody. Za pośrednictwem zabawy poznawały w ciekawy sposób właściwości wody. Podczas zajęć przedszkolaki rozwijały koncentrację uwagi, wytrwałość i spostrzegawczość. Poprawnie formułowały pytania i wyciągały ciekawe wnioski.
Gromadzimy akcesoria potrzebne do eksperymentów.
Dzieci przygotowują potrzebne elementy.
Wędrująca woda.
Przedszkolaki obserwują, ile wody już się przemieściło do kolejnej szklanki.
Dzieci przypatrują się zmianom, jakie zachodzą w szklankach.
Następnego dnia ujrzeliśmy efekt końcowy doświadczenia z wędrującą wodą.
Kolejne doświadczenie: tęcza z cukierków.Tomek wlewa wodę na talerz z cukierkami.Po krótkiej chwili dzieci obserwowały kolorowe stróżki, tworzące wyjątkową tęczę barw.
Następne doświadczenie: soda pompuje balon.
cd.
Efekt doświadczenia: balon sam się napompował.
Dzieci sprawdzają jakie przedmioty będą pływały w wodzie, a które zatoną.
Dalsza część doświadczenia.
Eksperyment: magiczna woda.
Zapalona świeczka, słoik oraz woda zabarwiona na kolor niebieski.
Ciśnienie w słoiku obniża się i woda zostaje wciągnięta do środka.
Chłopcy podziwiają wynik doświadczenia.
wychowawca: Justyna Białek