ul. Kościelna 1, 05-240 Tłuszcz, tel. 297573002, e-mail: sp_tl_1@op.pl, Sekretariat: Pn-Pt 7:30-16:00
Home

Wycieczka „Śladami Jana Pawła II”

Bardzo ważną postacią dla szkolnej społeczności jest nasz patron – Jan Paweł II. O jego życiu, drodze do powołania i ścieżce kapłańskiej uczniowie klas  IIC i IIF mogli dowiedzieć się bardzo wielu rzeczy, dzięki czterodniowej wycieczce do Wadowic.
image002 image004 image006

W Muzeum Domu Rodzinnym Ojca Świętego Jana Pawła II dzieci z dużą uwagą słuchały historii papieża Polaka oraz mogły zobaczyć przedmioty będące własnością rodziny Wojtyłów, np. kołyskę, stół, ornaty, świadectwa, strój narciarski, a nawet trampki w rozmiarze 44.
image008 image010

Obowiązkowym punktem wycieczki dla każdego turysty w Wadowicach jest cukiernia, a w niej słynne papieskie kremówki, na degustacji których byliśmy dwa razy. Wszystkim bardzo smakowały.
image012 image014 image016 image018 image020 image022

Kolejny atrakcyjny dzień spędziliśmy w Parku Miniatur w Inwałdzie. Podziwialiśmy miniatury budowli słynnych na całym świecie, obejrzeliśmy film edukacyjny w kinie 5D, zwiedziliśmy warownię, a w niej m. in. spotkaliśmy ziejącego ogniem smoka, a także mogliśmy spróbować swoich sił w strzelaniu z łuku. Na koniec pobytu w Inwałdzie szukaliśmy wyjścia z zielonego labiryntu.
image024 image026

Podczas kolejnego,  słonecznego dnia w Krakowie zwiedzaliśmy Rynek, Sukiennice, Kościół Mariacki.
image028 image030 image032 image034 image036 image038

Obejrzeliśmy wystawę figur woskowych. Tam spotkaliśmy m. in. naszego patrona, Matkę Teresę z Kalkuty, Kardynała Wyszyńskiego, a także znanych sportowców – Agnieszkę Radwańską, Roberta Lewandowskiego, Adama Małysza. Duże wrażenie na małych turystach zrobiła sylwetka, a szczególnie wzrost Marcina Gortata.
image040 image042 image044Wizytę w Krakowie zakończyliśmy obowiązkowym spotkaniem za Smokiem Wawelskim. image046 image048 image050Jednym z najważniejszych punktów wycieczki po Krakowie było zwiedzanie Podziemi Rynku.
image044 image046 image048 image050 image052

Swoją wiedzę poszerzaliśmy także 343m.p.p.t. w Kopalni Soli w Bochni. Po zjeździe windą górniczą  poznaliśmy niespotykane odkrycia geologiczne, obrazujące budowę bocheńskiego złoża. Mogliśmy też przejechać się podziemną kolejką oraz rozegrać podziemny mecz.

Składam serdeczne podziękowania  p. Agnieszce Paź za współorganizację całej wycieczki, wychowawczyni kl. IIC – p. Anicie Zajdenc, mamom uczniów: p. Renacie Ostrowskiej, p. Edycie Tomaszewskiej, p. Marcie Woszczenko za opiekę nad dziećmi podczas wycieczki.