ul. Kościelna 1, 05-240 Tłuszcz, tel. 297573002, e-mail: sp_tl_1@op.pl, Sekretariat: Pn-Pt 7:30-16:00
Home

Wycieczka do Kazimierza Dolnego

W piątek, 7 czerwca 2024r., uczniowie klas 6b i 6c wybrali się na całodniową wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Wycieczka ta była wspaniałą okazją, aby poznać jedno z najbardziej urokliwych miasteczek w Polsce, które zachwyca swoją malowniczością i bogatą historią. Spacerując z Panią przewodnik podziwialiśmy renesansowe kamienice, kościół farny i słynną studnię. Zwiedziliśmy ruiny zamku i weszliśmy na basztę, z której rozpościera się piękny widok na Wisłę i okolicę. Wybraliśmy się również na Górę Trzech Krzyży, skąd można było podziwiać panoramiczny widok na miasto. Następnie Eko Busiki zawiozły nas do wąwozu „Korzeniowy Dół”, a że pogoda nam sprzyjała, wybraliśmy się na spacer jednym z najpiękniejszych wąwozów lessowych w okolicy.
Po intensywnym kilkugodzinnym zwiedzaniu zrobiliśmy sobie przerwę. Udaliśmy się na obiad do miejscowej restauracji a następnie na ufundowane przez organizatora wycieczki – lody.
Po zakupieniu pamiątek pożegnaliśmy Kazimierz i ruszyliśmy do Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie. Czekał już tam na nas Pan przewodnik, który oprowadzając nas po muzeum, przybliżył nam historię polskiego lotnictwa wojskowego. Mogliśmy podziwiać również eksponaty wielkogabarytowe, w tym samoloty, helikoptery i artylerię przeciwlotniczą. Ciekawa i różnorodna ekspozycja sprawiła, że raczej nikt tu się nie nudził.
W godzinach wieczornych – zmęczeni, ale bogatsi w nowe wrażenia, wróciliśmy do Tłuszcza. To był bardzo udany dzień:)