ul. Kościelna 1, 05-240 Tłuszcz, tel. 297573002, e-mail: sp_tl_1@op.pl, Sekretariat: Pn-Pt 7:30-16:00
Home

WYCIECZKA DO KAZIMIERZA DOLNEGO

W piątek 02.06.2023r. klasa 3c i 3d udały się na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Miasteczko to przyciąga turystów nie tylko licznymi zabytkami, ale także przepięknym i malowniczym położeniem nad Wisłą.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wejścia na wzgórze zamkowe, gdzie znajdują się pozostałości po średniowiecznym zespole obronnym, który składa się z wieży zwanej basztą oraz ruin zamku. Następnie wspięliśmy się na Górę Trzech Krzyży, skąd podziwialiśmy piękny widok na miasto i Wisłę. Przespacerowaliśmy się też do Wąwozu Plebanka.

Kolejnym punktem wycieczki był kościół farny, czyli najważniejsza miejska świątynia, w której znajdują się najstarsze, zachowane w całości, organy w Polsce, które zostały wykonane około 1620 roku. Stąd przeszliśmy do Muzeum Koguta Kazimierskiego, gdzie podczas warsztatów poznaliśmy legendę i własnoręcznie zrobiliśmy koguta z ciasta drożdżowego. Każdy otrzymał na pamiątkę certyfikat czeladniczy „Piekarza Koguciarza” wraz ze słodkim przysmakiem.

Zwiedziliśmy także kazimierski rynek, otoczony z trzech stron zabytkowymi kamienicami, gdzie mogliśmy zakupić pamiątki. Wyprawa zakończyła się spacerem nadwiślańskim bulwarem. Jeszcze tylko wyczekana wizyta w Mac Donald’s i powrót do domu. Do Tłuszcza wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń i bardzo zadowoleni.

Kazimierz Dolny jest pięknym miejscem, które naprawdę warto odwiedzić!