Konkurs czytania ze zrozumieniem klas II
Rozumienie czytanego tekstu pozwala uczniowi zdobyć określone informacje dotyczące otaczającej go rzeczywistości, może także decydująco wpłynąć na sukcesy w nauce. Czytanie to podstawowa umiejętność, decydująca o powodzeniu uczniów klas początkowych w dalszej nauce. Każde dziecko czytające tekst musi zrozumieć jego treść, bo tylko wtedy widzi sens tego, co robi. Dlatego już od pierwszych dni w szkole należy rozwijać i kształcić u dziecka umiejętność czytania ze zrozumieniem nie tylko tekstów pisanych, ale i tekstów ikonograficznych. Istotą czytania ze zrozumieniem jest kojarzenie obrazów graficznych z odpowiadającymi im znaczeniami(słowami). Znajomość istoty cichego czytania ze zrozumieniem oraz prawidłowa realizacja zadań w zakresie kształcenia tej umiejętności uczniów klas początkowych przygotowuje ich nie tylko do nauki w klasach wyższych, ale ułatwia funkcjonowanie w życiu społecznym. Rozumienie jest jedyną możliwością poznania sensu tekstu, pozwala na swobodne myślowe operowanie wykraczające poza rzeczywistość ukazaną w tekście. Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest niewątpliwie przepustką do sukcesu na każdym poziomie nauczania i w zakresie każdego przedmiotu w szkole podstawowej.
31 stycznia odbył się konkurs czytania ze zrozumieniem dla uczniów klas II. Każdą klasę reprezentowało troje uczniów, aby wziąć udział w konkursie dzieci musiały wykazać się wysokimi umiejętnościami w obszarze cichego czytania ze zrozumieniem na poziomie własnej klasy. Dlatego gratulujemy wszystkim biorącym udział w konkursie.
Dodam również, że walka była bardzo wyrównana i wyniki bardzo zbliżone. Jesteśmy z Was bardzo dumni! Wszyscy uczestnicy konkursu wspaniale sobie poradzili.
A oto zwycięscy, którzy stanęli na podium:
Miejsce 1- Zuzanna Dzięcioł kl. IIa
Miejsce 2- Nikola Swajdo kl. IIc
Miejsce3 – Aleksandra Prusak kl. IIa
Wyróżnienie: Alan Król kl. IIb
Serdecznie gratulujemy!
Organizatorzy: Katarzyna Klocek, Anna Milczarek, Dorota Osipowska, Ewa Wójcik