Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji – poznajemy bohater projektu
Z kotem Amadeuszem poznawaliśmy już pojęcie „fair play”. Pierwsze zadania już za nami. Nie zapomnieliśmy również o tym, aby poznać głównego bohatera naszego projektu. Przeczytaliśmy wspólnie wiersz przybliżający nam jego postać. Udało nam się z niego wyodrębnić wiele różnych cech. Byliśmy zgodni co do konkluzji naszej rozmowy – kot Amadeusz przypomina każdego z nas. Reprezentuje cechy ucznia, który ma zarówno dobre jak i gorsze dni. Wspólnie nauczyliśmy się piosenki, której refren wybrzmiewa nam już w głowach. Na koniec kolorowaliśmy kotki według swoich upodobań. Pokolorowane postaci kotów będą symbolizowały klasowych dyżurnych i zawisną na tablicy w klasie.
Na zakończenie, cytując tekst piosenki, motywujemy do podnoszenia wiary we własne siły: MACIE W SOBIE TO COŚ!
Na pewno nie jest doskonały,
nie zawsze humor ma wspaniały,
lecz ostatecznie fajny z niego gość,
bo on zwyczajnie w sobie ma to coś! (…)
(Łukasz Tartas, „Amadeusz”)
Ewa Wójcik