Zadanie #2 Światowy Dzień Fair Play (07.09)
Rywalizacja to nieodłączny element życia, także, a może przede wszystkim szkolnego. Uczniowie prawie każdego dnia mierzą się z trudnym pojęciem rywalizacji. W ramach projektu mieliśmy za zadanie oswoić emocje, które towarzyszą nam, gdy bierzemy udział w grach czy sportowych zawodach, kończących się czyjąś wygraną. W tym dniu, uczniowie wysłuchali wiersza pt. ”O kotku Amadeuszu, który nie lubił przegrywać”. Kotek z wiersza, tak jak dzieci, denerwował się, płakał, złościł, gdy jakakolwiek gra kończyła się przegraną. Dopiero tata zwrócił jego uwagę na to, co najważniejsze, a mianowicie na proces, który do tej wygranej prowadzi. Na to jak ważnym jest to, że grając w zbijaka, szachy czy ping-ponga doświadczamy radości bycia z drugą osobą, radości współzawodnictwa, towarzyszenia sobie w zabawie.
Najważniejszym punktem zajęć było stworzenie przez uczniów własnych gier planszowych. Dzieci podczas pracy w grupach projektowały i samodzielnie wykonywały gry pt. „Poznajmy się” oraz „Zawijasy II klasy”. Powstały piękne i niepowtarzalne gry planszowe, którymi chętnie podzielimy się z innymi uczniami w szkole – zapraszamy do wypożyczania naszych gier i świetnej zabawy razem z nami i Kotem Amadeuszem!
Podaj rękę, powiedz: „Gratuluję, byłeś lepszy” – zarażaj pozytywnym nastawieniem w relacjach z rówieśnikami.
Ewa Wójcik