POZNAJEMY STREFY KLIMATYCZNE ZIEMI MINIPROJEKTY W KLASIE VIa
POZNAJEMY STREFY KLIMATYCZNE ZIEMI
MINIPROJEKTY W KLASIE VIa
Miniprojekty to pomysł na ciekawe lekcje o zakątkach świata, w których nigdy nie byliśmy, a znamy je tylko z filmów i podręcznika. Możemy zobaczyć, jak postrzegają te miejsca nasi szkolni koledzy, co ich najbardziej fascynuje, czego chcieliby się dowiedzieć.
Metoda projektu w edukacji jest bardzo cenna, ponieważ pozwala na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy. Uczniowie kształtują umiejętności planowania i organizacji pracy, zbierania i selekcjonowania informacji, rozwiązywania problemów, a przede wszystkim ? współpracy w grupie. Aby praca zakończyła się sukcesem, uczniowie muszą się ze sobą komunikować, podejmować wspólne decyzje, wyrażać opinie i słuchać opinii innych członków grupy.
Finalnym etapem pracy grupy jest prezentacja projektu. Powinni w niej uczestniczyć wszyscy członkowie zespołu. Prezentacja powinna mieć formę, która zainteresuje słuchacza, może rozbawić, skłonić do refleksji. Nie można zasypywać słuchaczy ogromem encyklopedycznych informacji i używać terminów, których się nie rozumie.
Uczniowie klasy VIa znakomicie wywiązali się z tego zadania. Podczas teleturnieju poświęconego wilgotnym lasom równikowym, przygotowanego przez Dominika, Marysię, Kingę i Kubę, było cicho, jak makiem zasiał. Wszyscy słuchali…
Duże emocje wzbudził konkurs poświęcony strefie sawann, który przygotowali Gabrysia, Jola i Michał. Cała klasa chciała w nim uczestniczyć, nie obyło się bez drobnych sporów.
Kamila, Iwonka i Daria w bardzo zabawny sposób przybliżyły nam strefę śródziemnomorską.
Entuzjazm wzbudziło też wystąpienie Ani, Pauliny, Dominika i Mateusza, dotyczące krajobrazów pustyń lodowych. Być może padł też rekord Guinnessa, ponieważ Dominik przygotował prezentację multimedialną złożoną z ponad siedemdziesięciu slajdów!
Mam nadzieję, że po takich zajęciach w głowach uczniów pozostanie mnóstwo wiedzy, a ich zainteresowanie światem radykalnie wzrośnie. Tego sobie i innym życzę!
Anna Czajkowska