ul. Kościelna 1, 05-240 Tłuszcz, tel. 297573002, e-mail: sp_tl_1@op.pl, Sekretariat: Pn-Pt 7:30-16:00
Home
 

„Jak wspierać dzieci z trudnościami w nauce czytania?”

Wieczorem, 10 grudnia 2019 r. dla rodziców i dzieci z grupy „0″C zostały przeprowadzone warsztaty. Tematem spotkania były: symptomy ryzyka dysleksji oraz zachęcanie dzieci do ćwiczeń w czytaniu poprzez zabawę.

Proces opanowania umiejętności czytania nie dla wszystkich dzieci jest łatwy. Często drogą do sukcesu są systematyczne ćwiczenia. Dorośli wspierając dziecko mogą w naturalny sposób ułatwić opanowanie techniki czytania, wystarczy codziennie poświęcić na to 10-15 minut.  Zaproponowałam rodzicom i dzieciom kilka wesołych zabaw, które pokazują jak w radosny sposób utrwalić litery oraz zachęcić dziecko do czytania sylabami, to niektóre z nich- „Zjadacz ciasteczek”- sylaby przyklejone do papierowych ciasteczek są smakołykiem dla pacynki lub pluszaka, rodzice mówią, z jakim napisem pacynka chce zjeść ciasteczko, a dziecko odczytuje i podaje smakołyk. „Co mówi dziewczynka?”- czytamy litery, słowa lub zdania na pasku wysuwanym z ust papierowej dziewczynki. „Literowe muchy”- przyklejamy litery do wyciętych, kolorowanek much, dwóm graczom wręczamy łapki na muchy, dorosła osoba mówi, jaką muchę musimy upolować, kto pierwszy uderzy we wskazaną muchę wygrywa. To tylko niektóre z zabaw z literami i sylabami. Zachęcam wszystkich rodziców do tego, aby ich domy zmieniły się w „literowe królestwa” w czasie, gdy dziecko wchodzi w świat czytania. Możemy podpisywać przedmioty, bawić się z dzieckiem w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, przykleić alfabet do ściany. Efekty tych zabaw będą szybko widoczne a nauka czytania stanie się przyjemnością.

Dzieciom i rodzicom dziękuję za przybycie.

Wychowawczyni – Dorota Osipowska

„Ciasteczka”
„Muchy”
„Dziewczynka”
„Sylaby”

14 grudnia 2019 Autor Kategoria: Aktualności


Top