MAJ I CZERWIEC W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
To dwa miesiące pełne słońca, radości i zabawy, więc nie ma się co dziwić, że mury szkolne nie mogły utrzymać naszych dzieci w sali. Częste wyjścia na świeże powietrze dawały możliwość obserwowania jak zmienia się przyroda z wiosennej na bardziej letnią. Drzewa i piękna roślinność na terenie szkoły sprzyjały odpoczynkowi uczniów po zakończonych lekcjach. Jednak wychowawczynie świetlicy nadal dbały o utrzymanie najważniejszych punktów dnia. Zatem dzieci odrabiały lekcje, ćwiczyły czytanie i rozwijały umiejętność współpracy poprzez różne gry i zabawy. Priorytetem w tym roku było poszerzenie kompetencji czytelniczych dzieci poprzez prezentację i codzienne czytanie różnorodnej literatury dziecięcej.
Przedstawiamy listę lektur, po które w tym roku szkolnym sięgnęłyśmy:
- „Dagmara Czarownica i Czerwony Smok” Renata Opala
- „Uwaga! Czarny parasol” Adam Bahdaj
- „Przyjaciel z szafy” A.F. Harrold
- „Małomówny i rodzina” Małgorzata Musierowicz
- „Czworo dzieci i coś” Jacqueline Wilson
- „Pensjonat Muszelka” Fanny Joly
- „Chłopiec i rzeka” Henri Bosco
- „Za niebieskimi drzwiami” Marcin Szczygielski
- „Czarny młyn” Marcin Szczygielski
- „Złociejowo” Katarzyna Ryrych
- „Oskar i rzeczy” Andrus Kivirahk
- „Ambaras” Tomasz Samojlik – (piękne ilustracje!!! Elżbiety Wasiuczyńskiej)
- „Petronela z Jabłoniowego Sadu” Sabine Stading
- „Kropka z Błędem” Anna Faraska
- „Cudowny chłopak” R.J. Palacio
Dzieci wysłuchały też kilka książek z płyty CD:
- „Afryka Kazika” Łukasz Wierzbicki
- „Emi i Tajny Klub Superdziewczyn” Agnieszka Mielech
- „Bracia Lwie Serce” Astrid Lindgren
- „Nils Paluszek” Astrid Lindgren
Mamy nadzieję, że ta „wypasiona” lista wzbogaciła słownictwo, zdolność słuchania i wypowiadania się naszych uczniów oraz pogłębiła rozumienie wielu ciekawych lub trudnych spraw na tym świecie. Może ktoś sięgnie po którąś z książek podczas wakacji…? Miłej lektury J
Klaudia Baran i Monika Golec