Projekt „Indywidualizacja nauczania” równe szanse dla wszystkich uczniów
Projekt „Indywidualizacja nauczania” równe szanse dla wszystkich uczniów Gminy Tłuszcz – współfinansowany przez Unię Europejską
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Człowiek – najlepsza inwestycja
Termin realizacji: 01.09.2013r.- 30.06.2014r.
Warunkiem przystąpienia do projektu było spełnienie przez szkołę standardów:
Standard I: Szkoła, w skład której wchodzą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, pedagog szkolny
i nauczyciele specjaliści dokonała rozpoznania potrzeb uczniów klas I-III szkoły podstawowej, przeanalizowała wyniki rozpoznania i dostosowała realizowane programy nauczania. Szkoła monitoruje realizację programów nauczania i okresowo ocenia skuteczność podejmowanych oddziaływań.
Standard II: Nauczyciele prowadzący zajęcia w klasach I-III szkoły podstawowej realizują zatwierdzony program nauczania, w tym indywidualizują pracę z uczniem na lekcjach, dostosowując metody i formy pracy do potrzeb i możliwości dziecka.
Standard III: Nauczyciele doskonalili swoje umiejętności i posiadają kompetencje niezbędne do realizacji z uczniami klas I-III szkoły podstawowej zajęć wspierających, wynikających
z przeprowadzonego w szkole rozpoznania.
Celem projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I ? III szkół podstawowych
w Gminie Tłuszcz oraz stworzenie warunków wspomagających indywidualną pracę z uczniem poprzez doposażenie bazy w materiały dydaktyczne, zminimalizowanie trudności w uczeniu się oraz rozwój zainteresowań i uzdolnień dzieci.
W Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Tłuszczu projekt obejmuje:
1. Przeprowadzenie następujących rodzajów zajęć dla uczniów klas I-III:
a) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu? 13 grup
Grupa 1 -p. Beata Tryc
Grupa 2 – p. Jolanta Stańczak
Grupa 3 – p. Katarzyna Romańska
Grupa 4 – p. Katarzyna Winnicka
Grupa 5 – p. Katarzyna Winnicka
Grupa 6 – p. Katarzyna Klocek
Grupa 7 – p. Katarzyna Kamińska
Grupa 8 – p. Danuta Kalicińska
Grupa 9 – p. Anna Milczarek
Grupa 10- p. Barbara Krysik
Grupa 11- p. Anita Zajdenc
Grupa 12 – p. Hanna Łopata
Grupa 13- p. Monika Kielak
b) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych ? 13 grup,
Grupa 1 -p. Beata Tryc
Grupa 2 – p. Jolanta Stańczak
Grupa 3 – p. Katarzyna Romańska
Grupa 4 – p. Katarzyna Winnicka
Grupa 5 – p. Katarzyna Winnicka
Grupa 6 – p. Katarzyna Klocek
Grupa 7 – p. Katarzyna Kamińska
Grupa 8 – p. Danuta Kalicińska
Grupa 9 – p. Anna Milczarek
Grupa 10- p. Barbara Krysik
Grupa 11- p. Anita Zajdenc
Grupa 12 – p. Hanna Łopata
Grupa 13- p. Monika Kielak
c) zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy ? 3 grupy,
Grupa 1 – p. Katarzyna Romańska
Grupa 2 – p. Katarzyna Romańska
Grupa 3 – p. Katarzyna Romańska
d) zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej ? 3 grupy
Grupa 1 ?p. Janina Siedlecka
Grupa 2 ?p. Janina Siedlecka
Grupa 3 ? p. Janina Siedlecka
e) zajęcia rozwijające dla uczniów szczególnie uzdolnionych artystyczno- plastycznie ? 13 grup
Grupa 1 -p. Beata Tryc
Grupa 2 – p. Jolanta Stańczak
Grupa 3 – p. Katarzyna Romańska
Grupa 4 – p. Katarzyna Winnicka
Grupa 5 – p. Katarzyna Winnicka
Grupa 6 – p. Katarzyna Klocek
Grupa 7 – p. Katarzyna Kamińska
Grupa 8 – p. Danuta Kalicińska
Grupa 9 – p. Anna Milczarek
Grupa 10- p. Barbara Krysik
Grupa 11- p. Anita Zajdenc
Grupa 12 – p. Hanna Łopata
Grupa 13- p. Monika Kielak
2. Doposażenie szkoły w pomoce i materiały dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt multimedialny.
Łącznie w zajęciach uczestniczyć będzie 268 uczniów, w tym 124 dziewczynki i 144 chłopców
z klas I- III.
Kwota dofinansowania dla naszej szkoły wynosi137 350 zł, w tym 48 250 zł ? pomoce dydaktyczne
i sprzęt multimedialny.
Beata Dzięcioł